دستکش یکبار مصرف

کاربرد های دستکش یکبار مصرف

کاربرد های دستکش یکبار مصرف

برای کسب اطلاعات بیشتر در  مورد کاربرد های دستکش یکبار مصرف با ما همراه باشید.

کاربرد های دستکش یکبار مصرف چیست؟

با توجه به گسترش علم و دانش افراد، امروزه روش‌های بسیار زیادی برای مقابله با انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها وجود دارد که با روش‌های مناسب پیشگیری و درمان، می‌توان برای از بین بردن آنها اقدام نمود. طبق پژوهش‌های صورت گرفته توسط افراد برجسته در بسیاری از دانشگاه‌ها، قریب به اتفاق بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها توسط دست به افراد منتقل و جابجا خواهد شد.

امروزه می دانیم قطعا یکی از راه های انتقال میکروب و بسیاری از ویروس‌ها به بدن، دست های آلوده خواهد بود. راهکارهای بسیار زیادی برای پاکسازی دست ها وجود خواهد داشت. استفاده از انواع ضدعفونی کننده‌ها، استفاده از انواع مایعات شست‌وشو برای پاکسازی و از بین بردن ویروس‌ها و همچنین استفاده از انواع دستکش‌ها در جلوگیری از ورود میکروب ها و ویروس‌ها توسط دست‌ها به درون بدن بسیار قابل توجه خواهد بود. اما در بیشتر مواقع به سبب استفاده‌ی بسیار زیاد از مواد شوینده و همچنین مواد ضد عفونی کننده، پوست دست‌ها دچار آسیب خواهند شد. یکی از راهکارهای ایده‌آل و قابل توجه، استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف می‌باشد. این دستکش‌ها در کنار محافظت از پوست دست‌ها، سلامت بدن را نیز به همراه خواهند داشت. امروزه شاهد طیف وسیعی از کاربردهای این دستکش‌ها خواهیم بود. در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف آن ها خواهیم پرداخت: 

موارد استفاده از دستکش های یکبار مصرف

موارد استفاده از دستکش های یکبار مصرف یا کاربرد های دستکش یکبار مصرف به شرح زیر می باشد:

صنایع بهداشت و درمان

شاید یکی از مهمترین کاربرد این نوع از دستکش‌ها، در حیطه‌ی فعالیت‌های کادر درمان و پرسنل آن ها بوده است. در محیط‌ های بهداشتی و درمانی، اغلب بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها در حال جابجایی و انتقال خواهند بود. پرسنل و کادر درمانی با مراقبت‌های ویژه و استفاده از تجهیزات مناسب، می‌توانند در جلوگیری از ورود این ویروس‌ها و میکروب‌ها به بدن خود نقش مهمی را ایفا نمایند. دستکش‌های یکبار مصرف برای این مشاغل بسیار کاربردی و قابل توجه بوده است. البته این نوع از دستکش‌ها غالبا با کیفیت بالاتری تهیه و تولید خواهند شد.

موارد مصرف در:

  • داروخانه‌ها
  • آزمایشگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • مطب پزشکان و دندانپزشکان
  • پرسنل خدماتی
  • اتاق‌های جراحی
  • واحدهای پرستاری
  • منشی‌های پزشکان
  • و …

لازم به ذکر است که اغلب این افراد در ارتباط با خون و برخی دیگر از آلودگی‌ها خواهند بود. استفاده از این دستکش‌ها تا میزان بسیار بالایی از انتقال بیماری جلوگیری خواهد نمود.

صنایع غذایی

از دیگر موارد مصرف دستکش‌های یکبار مصرف ،می‌توان به صنایع غذایی اشاره نمود. در قسمت‌های مختلف صنایع غذایی استفاده از این دستکش‌ها بسیار قابل توجه بوده است. قسمت‌هایی از قبیل:

  • بسته‌بندی
  • خرد کردن
  • پاک کردن
  • شست‌وشو
  • سرخ کردن
  • جابجایی و حمل و نقل
  • و …

نیازمند استفاده از دستکش خواهد بود. در صنایع غذایی نیز امکان انتقال برخی از بیماری‌ها بسیار زیاد خواهد بود. اغلب برندهای تولید کننده برای دستیابی به استانداردهای ویژه، باید اقدام به رعایت برخی از پروتکل‌های بهداشتی نمایند. یکی از قوانین بهداشتی در برندهای تولیدی صنایع غذایی، استفاده ی کارگران از دستکش خواهد بود. همچنین برندهای تولید کننده‌ی مواد غذایی، واحدهای بررسی و کنترل کیفیتی را در بر دارند که، آنها نیز وظیفه‌ی استفاده از دستکش را بر عهده خواهند داشت. همچنین در بسیاری از رستوران‌ها، تالارها و هتل ها نیز شاهد استفاده ی کلیه خدمه از انواع دستکش ها خواهیم بود.

صنایع زیبایی و آرایشگری

از دیگر کاربردهای مختلف دستکش های یکبار مصرف می‌توان به صنایع زیبایی و آرایشگری اشاره نمود. در این صنعت افرادی که اقدام به استفاده از انواع محصولات آرایشی می‌نمایند، به سرعت دچار گرفتاری بیماری‌های پوستی در دستان خود خواهند شد. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات ناخوشایند، استفاده از این نوع دستکش‌ها بسیار هوشمندانه و قابل توجه بوده است. اغلب برای رنگ کردن موها، آرایش و پیرایش و … از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنند که در بلند مدت اتفاقات ناخوشایندی را برای پوست دستان شما به همراه خواهند داشت. استفاده از انواع این دستکش‌ها موجب می‌شود که افراد به راحتی و بدون دغدغه به فعالیت‌های خود مشغول شوند. رنگ موها اغلب دارای برخی از مواد تشکیل دهنده هستند که علاوه بر رنگ دهی به دستان آرایشگر، سبب مشکلات پوستی نیز خواهد شد. همچنین برای کراتین کردن موها و یا سشوار کردن موها استفاده از دستکش جهت جلوگیری از سوختگی پوست دست افراد، بسیار هوشمندانه خواهد بود.

خانه داری و پرستاری

از دیگر کاربردهای قابل توجه برای دستکش‌های یکبار مصرف، می توان به موارد استفاده در خانه داری و پرستاری از کودکان و … اشاره نمود. اغلب در بسیاری از تمیزکاری‌های خانگی افراد نیازمند شست‌وشوی مداوم دستها خواهند بود. همین شست‌وشوی مداوم موجب از بین رفتن چربی روی دستها و خشکی و در نهایت برخی از بیماری های پوستی خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع استفاده از دستکش‌ها بسیار قابل توجه بوده است. این دستکش‌ها به دلیل یکبار مصرف بودن، از وقوع هرگونه بیماری، پیشگیری نموده و نقش چشمگیری در حفظ سلامت افراد را در بر خواهند داشت. شست‌وشوی شیشه‌ها،شست‌وشوی لباس‌ها، تمیز کردن و نظافت سرویس بهداشتی در منازل، خاکروبی، پاکسازی ظروف و دسته‌بندی و … از جمله فعالیت‌هایی هستند که استفاده از دستکش برای آنها بسیار مهم خواهد بود.
پرستاری از کودکان نیز یکی از وظایف بسیار حساس و قابل توجه بوده است که باید نهایت دقت را در تمیزی و نظافت به کار بست. پوست بدن کودکان و نوزادان بسیار حساس بوده و به راحتی بیماری‌ها را به سمت خود جلب خواهند نمود. برای اینکه بتوانید از بروز بیماری‌ها در بدن کودک، پیشگیری نمایید، دقت به نظافت بسیار مهم بوده است. اولین و مهمترین گام در پرستاری کودکان، برخورداری از سلامت کامل و تکیه بر اصل تمیزی و نظافت می‌باشد. برخورداری از دستهای تمیز در هنگام تعویض پوشک، تعویض لباس و تغذیه کودک، مهم و ضروری بوده است. از این جهت بهتر است برای پرستاران کودک، اقدام به تهیه دستکش پلاستیکی نمود.

استفاده توسط پزشکان و جراحان

یکی از کاربردهای این دستکش‌ها، استفاده توسط پزشکان و جراحان خواهد بود. پزشکانی که در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارند، بیشتر در خطر ابتلا به بیماری خواهند بود. از این رو استفاده از دستکش برای آنها لازم و ضروری می‌باشد. دندانپزشکان، پزشکان اطفال، جراحان داخلی، پزشکان عمومی، پزشکان پوست و مو و … با استفاده از این دستکش‌ها خود را در برابر بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها ایمن خواهند نمود. اما باید توجه نمود که کیفیت دستکشهای پزشکی بسیار بیشتر از مابقی دستکشهای موجود در بازار خواهد بود. اغلب آنها علاوه بر کیفیت بسیار بالا، ضد حساسیت و بسیار مقاوم نیز هستند. از این رو استفاده از آنها برای پزشکان بسیار قابل توجه می باشد.

استفاده در آزمایشگاه ها

اغلب برای جلوگیری از برخی اتفاقات در آزمایشگاه‌ها، استفاده از برخی تجهیزات بسیار قابل توجه می باشد. برای نمونه در آزمایشگاه‌های پزشکی برای جلوگیری از آلودگی‌های آزمایشگاهی، کادرهای آزمایشگاهی، ملزم به استفاده از دستکش‌های مناسب خواهند بود. این نوع از دستکشها علاوه بر مراقبت از سلامت دستها، سلامت مصرف کنندگان را نیز در بر خواهد داشت. همچنین در دیگر آزمایشگاه‌ها، استفاده از این محصولات بسیار قابل توجه بوده است.

استفاده در دامداری و دامپزشکی

در بسیاری از موارد شاهد انتقال بیماری از حیوانات به انسان ها خواهیم بود. یکی از شایع ترین انتقال بیماری از طریق دام و پرندگان به انسان ها خواهد بود. از این جهت استفاده از این دستکش ها برای دامداران شدیدا پیشنهاد می گردد. یکی دیگر از موارد استفاده از این دستکش‌ها، استفاده توسط دامپزشکان خواهد بود. دامپزشکان به دلیل معایناتی که برای دام ها انجام می دهند، بسیار در خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های شایع بین دام و انسان خواهند بود. لذا استفاده از دستکش برای این قشر از افراد قابل توجه خواهد بود.

استفاده برای نظافت

از دیگر موارد کاربرد های دستکش یکبار مصرف می‌توان به استفاده برای نظافت و تمیزی اشاره نمود. اغلب افرادی که برای نظافت یک محیط اقدام می کنند، در خطر خشکی پوست دستها و همچنین برخورداری از پوست نامناسب و آسیب دیده در دست ها خواهند بود. برای جلوگیری از این زمختی در دستها، استفاده از دستکش بسیار مناسب خواهد بود. دستکش ها از خشکی نامناسب به دلیل شست و شوی مداوم و همچنین تماس مستقیم پوست با مواد شوینده ی قوی و چربی زدا، جلوگیری نموده و در نتیجه سبب سلامت پوست دستها خواهد شد. اما قبل از اقدام به استفاده از این دستکش‌ها، اطلاعات مناسبی را باید نسبت به پوست دستها و حساسیت یا عدم حساسیت را کسب نموده و سپس اقدام به استفاده از آن نمایید. از این دستکش‌ها می‌توان برای پاک کردن شیشه ها، تمیز کردن گرد و غبار، پاک کردن و تمیز کردن سبزی و … استفاده نمود.

راهنمایی برای خرید بهترین دستکش های یکبار مصرف

راهنمایی برای خرید دستکش یکبار مصرف

راهنمایی برای خرید دستکش های یکبار مصرف

برای خرید بهترین محصولات عرضه شده دستکش‌ها، کسب اطلاع نسبت به موارد استفاده، متریال تولید، قیمت مناسب و … بسیار حائز اهمیت خواهد بود. افراد با کسب اطلاع در این زمینه می توانند انتخاب هوشمندانه تری را انجام دهند. یک خرید ایده آل زمانی صورت می‌پذیرد که افراد بتوانند در کنار کیفیت بی نظیر؛ قیمت مقرون به صرفه‌ای را نیز تجربه کنند. همچنین در کنار موارد ذکر شده برخی از المان های دیگر نظیر نیاز افراد به محصول خاص و تعداد محصول عرضه شده به صورت بسته بندی و … مورد توجه بسیاری از مخاطبین و مصرف کنندگان بوده است. به دلیل برخورداری از متریال تولیدی خاص، این محصولات دارای ماندگاری بلند مدتمی باشند. لذا خرید آن ها برای کلیه افراد مقرون به صرفه و مناسب خواهد بود. یکی دیگر از موارد بسیار مهم در خرید این محصولات، توجه به برند تولیدی است. خریداران با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توانند یک خرید فوق العاده را تجربه نمایند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *