دستکش یکبار مصرف

ویژگی دستکش های یکبار مصرف

ویژگی های دستکش یکبار مصرف

ویژگی دستکش های یکبار مصرف

اهمیت سلامت دست ها و همچنین وابستگی سلامت بدن به تمیزی و پاکی دست ها، تولید کنندگان را بر آن داشته است که اقدامات هدفمندی را سرلوحه ی فعالیت ‌های خود قرار دهند. از این رو امروزه می‌توان شاهد طیف گسترده ای از تولید محصولات متنوع در دستکش های یکبار مصرف بود. این دستکش ها با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد بسیار مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته‌اند. انتخاب این محصولات وابسته به بسیاری از عوامل مانند: کیفیت، قیمت، موارد استفاده و … خواهد بود. تنوع گسترده در تولید این نوع از دستکش ها، افراد را برای یک خرید هوشمندانه ترغیب خواهد نمود. اغلب این کالاها با توجه به نیاز های مختلف اقشار مردم تهیه، تولید و به بازار عرضه شده اند. در ادامه به بررسی ویژگی های شایسته در این محصولات خواهیم پرداخت:

بررسی ویژگی های منحصر بفرد در دستکش یکبار مصرف

  • کیفیت:

این نوع از دستکش ها با توجه به موارد استفاده با کیفیت‌های مختلفی به بازار ارائه شده اند. برخی از آنها از کیفیت بسیار بالا، برخی کیفیت های متوسطی را در بر خواهند داشت. بررسی این دستکش‌ها از نظر کیفیت به طرق زیر صورت خواهد پذیرفت. دستکش های وینیل، دستکش های نیتریل و دستکش های لاتکس از جمله دستکش هایی هستند که با توجه به فعالیت مورد نظر، انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.

  • محافظت:

از دیگر ویژگی‌های یک دستکش یکبار مصرف می‌توان به محافظ بودن آن، اشاره نمود. اغلب استفاده از دستکش‌ها به منظور ایجاد محافظت و امنیت برای دستها خواهد بود. این نوع از دستکش ها نیز با متریال های اولیه ی مختلف، محافظت متفاوتی را برای دستان شما به همراه خواهند داشت. عمدتا برای کارهای سخت تر و دشوارتر باید از دستکش های مقاوم تری استفاده نمود. اما برای کارهای ظریف و با دقت، می‌توان از دستکش های لاتکس، وینیل ، نیتریل و همچنین دستکش های معاینه ای و دستکش های یکبار مصرف فریزری استفاده نمود.

عمدتا دستکش هایی که از لاستیک طبیعی ( مانند دستکش لاتکس)، مواد مصنوعی (دستکش وینیل و نیتریل) و .. تولید شده اند، محافظت بیشتری نسبت به دیگر دستکش ها در بر خواهند داشت. البته محافظت از دستها با توجه به حساسیت دست ها و میزان آسیب پذیری آنها صورت می پذیرد. استفاده از دستکش های پودری یا غیر پودری، استفاده از دستکش های کلری و یا بدون کلر همگی وابسته به میزان حساسیت افراد، انتخاب خواهند شد.

  • راحتی:

استفاده ی ساده و راحت از دستکش های یکبار مصرف نیز یکی از ویژگی های ترغیب کننده برای خرید آنها محسوب خواهد شد. موارد استفاده‎‌ی ساده از این دستکش ها، بسیاری از افراد را در فعالیت های مختلف وادار به استفاده از آنها خواهد نمود. در تنوع محصولات شاهد تولیدات مختلف برای سهولت در استفاده نیز خواهیم بود. برای نمونه در برخی از محصولات، شاهد استفاده از سایزهای بزرگ در تولید این دستکش ها هستیم. در نظر گرفتن سایزهای بزرگ، سهولت استفاده از آنها را برای کلیه اقشار مختلف، افزایش خواهد داد.

  • دوام:

از دیگر ویژگی های این محصولات، می‌توان به دوام فوق العاده و قابل توجه آنها اشاره نمود. این دستکش ها به نحوی طراحی و تولید شده اند که در موارد خاصی مورد استفاده قرار گرفته و دوام بالایی را در بر خواهند داشت. با در نظر گرفتن این مزیت، استفاده از این دستکش ها برای مدت طولانی در برخی از فعالیت ها برای افراد قابل توجه خواهد بود. حساسیت لمسی در کنار دوام بالا از مزیت های برجسته در این محصول به شمار می روند.

  • قیمت مقرون به صرفه:

از دیگر المان های قابل توجه در خرید دستکش های یکبار مصرف توجه به قیمت ایده آل و مقرون به صرفه ی این محصولات خواهد بود. قیمت این کالاها با در نظر گرفتن متریال بکار برده شده در تولید آنها و همچنین تعداد مناسب در بسته بندی های مختلف، تعیین خواهد شد. این کالاها نسبت به مابقی محصولات موجود در بازارهای رقابتی، از قیمت مناسب و ایده آلی برخوردار خواهند بود. لازم به ذکر است که دستکش های مقاوم تر که از کیفیت و برتری بالاتری برخوردار هستند، به نسبت قیمت بالاتری را نیز در بر خواهند داشت.

راهنمایی برای خرید بهترین نوع دستکش یکبار مصرف

راهنمایی خرید دستکش یکبار مصرف

راهنمایی برای خرید بهترین دستکش یکبار مصرف

در خرید این محصولات توجه به برخی از المان ها بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. خرید هوشمندانه وابسته به کسب اطلاعات و راهنمایی و تجربه خواهد بود. در خرید بهترین نوع دستکش یکبار مصرف، ابتدا باید هدف خود را مشخص نمایید. در نظر گرفتن موارد استفاده از این دستکش ها بسیار مهم می‌باشد. تعیین مورد استفاده، سبب تعیین کیفیت و میزان راحتی دستکش خواهد شد. در نظر گرفتن میزان حساسیت نیز از دیگر المان های قابل توجه در خرید این محصولات به شمار می رود. افرادی که دچار خارش، اگزما و برخی از بیماری‌های پوستی دیگر می شوند، بهتر است با راهنمایی پزشک اقدام به خرید محصول مناسب و قابل توجه نمایند. در نظر گرفتن تعداد دستکش نیز از دیگر عوامل قابل توجه خواهد بود.

اغلب تولید کنندگان با در نظر گرفتن میزان تقاضا در بازار، اقدام به بسته بندی های متفاوت و ایده آل خواهند نمود. انتخاب بسته بندی مناسب، می‌تواند بسیار هوشمندانه و قابل توجه تلقی گردد. در بسیاری از موارد نیز افراد برای خرید عمده اقدام به ثبت سفارش در نزد تولید کننده خواهند نمود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *