کیسه فریزر

حفظ سلامت مواد غذایی با کیسه فریزر

حفظ سلامت مواد غذایی با کیسه فریزر

مشغله‌های کاری فراوان، زمان افراد را برای رسیدگی به بسیاری از موارد محدود نموده است. اغلب افرادی که مشغله‌های کاری فراوانی دارند، زمان کافی برای خرید مواد غذایی تازه و یا زمان کافی برای خرد کردن و پخت و پز نخواهند داشت. لذا باید از محصولات فریز شده استفاده نمایند. اما سوال به وجود آمده در این زمینه این است که آیا محصولات فریز شده سلامت مواد غذایی را در بر دارند یا خیر؟ حفظ سلامت مواد غذایی با کیسه فریزر ممکن است؟ در پاسخ به این سوال باید از نحوه ی فریز کردن مواد غذایی اطلاعاتی کسب نمود.

استفاده از برخی محصولات مانند کیسه فریزر در زمینه ی بسته بندی و فریز کردن مواد غذایی کمک شایانی برای حفظ سلامت آنها خواهد بود. اما چه مواد غذایی را می‌توان فریز نمود و برای فریز کردن مناسب از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟ همچنین مدت نگهداری از مواد غذایی در بسته بندی های فریز شده چقدر خواهد بود؟ اینها سوالاتی هستند که در ادامه به پاسخ آنها می پردازیم :

نقش کیسه فریزر در سلامت مواد غذایی

نقش کیسه فریزر در سلامت مواد غذایینزدیک به چندین سال است که استفاده از انواع کیسه فریزر در بین اقشار مختلف رواج یافته است. این نوع از کیسه ها، نقش موثری در جلوگیری از رشد انواع باکتری ها و فریز کردن مناسب مواد غذایی خواهند داشت. از مهمترین عوامل برای استفاده از این محصولات عبارتند از:

  • سهولت در استفاده

مصرف کنندگان می توانند به راحتی مواد غذایی مورد نظر خود را با ویژگی های در نظر گرفته شده، در درون این پلاستیک ها ریخته و در فریزر و یا یخچال قرار دهند. سپس در زمان مناسب برای استفاده خارج نموده و به راحتی اقدام به استفاده از مواد غذایی خود نمایند. سهولت در استفاده یکی از مهمترین نکات برای محبوبیت این محصولات به شمار می رود. اغلب مصرف کنندگان از این محصولات برای نگهداری از موارد دیگری غیر از مواد غذایی نیز استفاده خواهند نمود.

  • کیفیت مطلوب

کیفیت مطلوباین نوع از محصولات با کیفیت ایده آلی به بازار عرضه شده اند. آنها دارای ضخامت مناسبی هستند. ضخامت این محصولات از ورود باکتری به مواد غذایی جلوگیری نموده و از این جهت سلامت مواد غذایی را تضمین خواهند نمود. لازم به ذکر است که کیفیت این محصولات وابسته به موارد مصرف آنها تعیین خواهد شد.

  • عدم وجود اکسیژن

یکی از مواردی که همواره موجب رشد باکتری در مواد غذایی شده و انتشار آنها را افزایش خواهد داد، وجود اکسیژن مناسب خواهد بود. کیسه فریزر با وجود عدم اکسیژن رسانی به مواد غذایی به نوعی آنها را از فساد دور خواهد نمود. در این محصولات هیچ اکسیژنی وجود نداشته و از این رو می توان از سلامت مواد غذایی اطمینان کسب نمود. عدم وجود اکسیژن می تواند در کند کردن و از بین بردن فعالیت های آنزیم ها نیز نقش موثری را ایفا نماید. فعالیت آنزیم ها موجب از بین رفتن کیفیت مناسب در مواد غذایی خواهد شد.

  • تنوع در محصول

تنوع در محصولاین نوع از محصولات در ابعاد و سایزهای مختلفی به بازار عرضه شده اند. این تنوع موارد استفاده ی افراد را گسترش خواهد داد. برای نمونه افراد برای فریز کردن مواد غذایی خود، از سایزهای مختلف استقبال می نمایند. این نوع از کیسه ها می توانند موارد مصرف افراد را مشخص نموده و به راحتی مورد استفاده ی افراد قرار بگیرند.

از کیسه فریزر برای بسته بندی چه محصولاتی استفاده می شود؟

با در نظر گرفتن مزایای استفاده از کیسه فریزر در نگهداری با کیفیت و مناسب مواد غذایی در کنار ماندگاری بلند مدت آنها، می توان شاهد موارد استفاده ی گسترده از آنها بود. از این محصولات اغلب برای فریز کردن بسیاری از مواد غذایی استفاده می کنند. این محصولات به صورت استاندارد و طی فرآیندهای تولیدی ایده‌آل و بهداشتی تولید و به بازار عرضه خواهند شد. لذا انتخاب هوشمندانه ای برای بسته بندی بسیاری از مواد غذایی خواهند بود. اغلب بسیاری از مواد غذایی را با استفاده از این پلاستیک ها بسته بندی و در فریزر برای مدت طولانی نگهداری خواهند نمود. از جمله موارد مصرف از این محصولات می توان به :

  • بسته بندی انواع گوشت های مرغ، بوقلمون، گوسفند، گوساله
  • بسته بندی انواع سبزیجات مانند: سبزی خورشتی، کوکو، دلمه، کوفته و …
  • بسته بندی هویج و بادمجان سرخ شده، کدو خورشتی، بامیه، نخود فرنگی و …
  • بسته بندی برخی از مواد غذایی آماده مانند: انواع ناگت‌ها، فلافل و …

اشاره نمود. البته این محصولات در فریزر قابل نگهداری خواهند بود. اما با توجه به خصوصیات بارز در این محصول، می توان برای نگهداری از سایر مواد غذایی نیز از آنها استفاده نمود. اغلب وقتی اقدام به برش زدن میوه ها می نمایید و مقداری از آنها به صورت برش خورده باقی می ماند، به دنبال گزینه ی مناسب برای نگهداری ایده آل از آنها خواهید بود. اینجاست که بحث حفظ سلامت مواد غذایی با کیسه فریزر به میان می آید. تاکنون از چه روشهایی برای این نگهداری استفاده نموده اید؟ یکی از راهکارهای ایده آل و شگفت انگیز که در این مطلب به آن اشاره می شود، استفاده از کیسه فریزر می باشد. با استفاده از این محصول، می توانید پس از گذشت زمان قابل توجه، همچنان شاهد طراوت و تازگی در آنها باشید.

نکات کلیدی و مهم

    نکات کلیدی و مهم

  • مواد غذایی مورد نظر را قبل از فریز کردن، تمیز و خرد نمایید و در صورت لزوم اقدام به پخت و یا سرخ کردن آنها نمایید.
  • این کالاها از قیمت مناسبی برخوردار هستند. اما این قیمت مناسب دلیل استفاده ی بی رویه و بی جا از آنها نخواهد بود.
  • برای افزایش کیفیت و ماندگاری مواد غذایی که اقدام به فریز کردن آنها نموده اید، بهتر است از برخی راهکارهای ویژه استفاده نمایید.
  • از کیسه هایی با ابعاد مناسب برای بسته بندی استفاده کنید تا علاوه بر کیفیت مواد غذایی، صرفه جویی در مصرف پلاستیک را نیز تجربه نمایید.
  • قبل از اقدام به بسته بندی، هوای اضافی درون کیسه را خالی نمایید تا علاوه بر افزایش زمان ماندگاری و کیفیت فوق العاده در محصول، فضای کمتری را در فریزر اشغال نمایند.
  • از کیسه فریزر مناسب و ایده‌آل برای بسته بندی استفاده کنید. برخی از کیسه های موجود در بازار، برای نگهداری در فریزر مناسب نبوده و در دمای پایین دچار ترک و شکستگی خواهند شد. همین ترک و شکستگی کیفیت مواد غذایی را کاهش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *