کیسه زباله

انواع کیسه زباله رنگی

انواع کیسه زباله رنگی

آیا از تنوع گسترده ی کیسه زباله‌ها آگاهی دارید؟ انواع کیسه زباله رنگی را می شناسید و از آنها استفاده نموده اید؟ شاید این مطلب دور از ذهن برخی از افراد باشد که کیسه های زباله ی امروزی دارای طیف گسترده‌ای هستند. این طیف گسترده شامل انواع کیسه ها با ابعاد، رنگ، ضخامت ، طراحی و … در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت. این محصولات دارای سایزهای متفاوتی هستند که بنا به نیاز افراد انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید شما نیز شاهد طیف گسترده ی سایز بندی در این محصولات باشید. لازم به ذکر است که تنها پارامتر مهم برای خرید این محصولات، وابسته به اندازه ی آنها نخواهد بود. بلکه افراد با توجه به اطلاعات خاص دیگر مانند ضخامت، طراحی، رنگ بندی و مواردی از این قبیل نیز، اقدام به خرید می نمایند.

از رنگ بندی در کیسه زباله‌ها چه می دانید؟

تاکنون از خود پرسیده اید که چه رنگ هایی برای کیسه زباله تولید و مورد استفاده قرار گرفته است؟ آیا تابحال از تنوع رنگی در این کیسه ها استفاده نموده اید؟ اینها سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به سمت خود جلب خواهند نمود. در ادامه به بررسی رنگ های این نوع از کیسه ها و همچنین موارد استفاده و خصوصیات آنها خواهیم پرداخت.

  • کیسه زباله با رنگ مشکی

یکی از رایج ترین کیسه های زباله، کیسه هایی با رنگ مشکی یا سیاه هستند. رنگ ها در انتخاب کیسه های زباله نقش موثری را ایفا خواهند نمود. کیسه های مشکی مزایای فوق العاده ای را برای مصرف کنندگان در بر خواهند داشت. اغلب افرادی که دوستدار عدم نمایش زباله های خود هستند از این محصول استقبال خواهند نمود. محتویات درون کیسه های زباله ی مشکی هرگز مشخص نخواهد بود. لذا از این جهت انتخاب شایسته ای خواهد بود.

  • کیسه زباله با رنگ سبز

یکی از رنگ های مورد استفاده در انواع کیسه زباله رنگی برای تولید این نوع از کیسه ها، استفاده از رنگ سبز خواهد بود. اغلب از رنگ سبز با عنوان رنگ طبیعت یاد می کنند. و در اکثر موارد برای زباله های قابل تجزیه، از این دسته کیسه ها استفاده می شود. این نوع از کیسه ها بصورت کیسه های شفاف و غیرشفاف تولید و به بهره برداری رسیده اند. لازم به ذکر است که این کیسه ها نیز با کیفیت متفاوت در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند. اغلب از این کیسه ها برای مواد قابل تجزیه استفاده خواهند نمود. موادی مانند: سبزیجات، برگها، شاخه ها، پوست میوه ها، مواد غذایی و … که قابل تجزیه و بازگشت به طبیعت هستند در این کیسه ها جای خواهند گرفت.

  • کیسه زباله با رنگ قرمز

از دیگر انواع رنگ بندی در این محصولات، می توان به کیسه هایی با رنگ قرمز اشاره نمود. اغلب موارد استفاده از این کیسه ها بسیار به ندرت و کم می باشد. این نوع از کیسه ها به عنوان کیسه های پرخطر شناخته شده اند. در اغلب مراکز بهداشتی و پزشکی اقدام به بهره برداری از این کیسه ها خواهند نمود. با استفاده از این رنگ در کیسه های زباله ی مراکز بهداشتی، می توان به بهترین نحو اقدام به تفکیک و جداسازی آنها نمود.

اغلب از این کیسه ها برای زباله هایی مانند سرنگ خون، لوله های آزمایشگاهی، مواد زائد انسانی و … استفاده خواهد شد. این نوع از کیسه ها نیز به صورت شفاف و غیرشفاف تولید و به بازار عرضه شده اند. در مراکز بهداشتی به دلیل عدم پارگی و سوراخ شدن که به نحوی جلوگیری از نشتی آلودگی ها به شمار می روند، اقدام به استفاده از کیسه های مرغوب و با ضخامت خواهند نمود.

  • کیسه زباله با رنگ آبی

تاکنون به ذکر انواع کیسه زباله رنگی در نظر گرفته شده برای زباله ها پرداخته ایم. کیسه زباله آبی بیشتر برای زباله های بازیافتی مورد استفاده قرارمی گیرند. لذا انتخاب رنگ مناسب برای آنها بسیار هوشمندانه و قابل توجه می باشد. این نوع از کیسه ها نیز قاعدتا دارای ضخامت بالا و کیفیت قابل توجهی خواهند بود. در یک استاندارد بین‌المللی، اکثر شهرداری کلان شهرها از این کیسه زباله‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند.

  • کیسه زباله های شفاف

یکی دیگر از زباله های تولیدی توسط بشر( که اتفاقا میزان بسیار زیادی از زباله را نیز به خود اختصاص داده است) زباله های بازیافتی مانند: بطری، کاغذ، مقوا، کارتن، قوطی و … می باشد. این نوع از محصولات را می توان بازیافت نموده و با استفاده از آنها، محصولات جدیدی را به بازار عرضه نمود. در این صورت علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در منابع زیست محیطی نیز صرفه جویی شده است. این نوع از کالاها خطری برای محیط زیست محسوب نخواهند شد. البته در صورتی که از مواد پلاستیکی در آنها استفاده نشده باشد.

اغلب برای نگهداری از این زباله ها، از کیسه های شفاف و بی رنگ استفاده می شود. این نوع از کیسه ها کیفیت بسیار بالایی ندارمد اما به دلیل مقرون به صرفه بودن، گزینه ی مناسبی جهت نگهداری از زباله های خشک و تفکیک شده به شمار می روند. با توجه به خشک بودن آنها، افراد می توانند برای مدت قابل توجهی این زباله ها را در منزل نگهداری نمایند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *