کیسه زباله

مقاومت کیسه‌های زباله چه مقدار است؟

مقاومت کیسه‌ های زباله

کیسه زباله یکی از نیازهای روزانه‌ی کلیه افراد می باشد. تولید زباله در بسیاری از مراکز با توجه به فعالیت های متفاوت، متنوع خواهد بود. برخی از زباله های تولیدی توسط افراد، خشک و برخی تر هستند. برخی صنعتی، برخی نیز پزشکی خواهند بود. لذا برای زباله های متنوع باید از کیسه های مرغوب و با کیفیت استفاده نمود.

امروزه شاهد طیف گسترده ای از انواع کیسه‎‌های زباله هستیم که هر کدام با کارآیی متفاوت مورد استفاده ی افراد قرار می گیرند. با توجه به متریال تولیدی و نیز موارد استفاده از این محصولات، اغلب تولید کنندگان این پلاستیک ها را در دسته بندی های متفاوتی قرار داده و سپس آنها را با یکدیگر مقایسه نموده تا افراد برای خرید آگاهانه ی خود، اقدام نمایند. مقاومت کیسه های زباله بسته به نوع متریال استفاده است.

درجه بندی در کیسه‎‌های زباله

با توجه به استقبال بسیار زیاد از این محصول برای استفاده در موارد بسیار زیاد و همچنین بازیافتی بودن آن، تولید کنندگان اغلب آنها را در درجه بندی های متفاوت قرار داده اند. این درجه بندی ها، بیانگر کیفیت، مقاومت و به نوعی قیمت مناسب محصول خواهند بود. همچنین برخی از آنها برای چندمین بار وارد چرخه‌ی بازیافت شده اند.

از این جهت دسته بندی و تشخیص آنها برای کیفیت و مقاومت بسیار ساده و قابل توجه بوده است. در ادامه به ذکر این درجه بندی های پر اهمیت خواهیم پرداخت:

  • کیسه‎‌ های زباله درجه یک

از مهمترین درجه بندی در این محصولات، می توان به کیسه های درجه یک زباله اشاره نمود. این دسته از محصولات از متریال اولیه‌ی درجه یک تهیه و تولید شده اند. مقاومت این محصولات بسیار زیاد و قابل توجه خواهد بود. البته مقاومت در کیسه زباله تعریف‌های گوناگونی را در بر خواهد داشت. در بسیاری از موارد مقاومت آنها با قابلیت کشسانی، ضخامت، عدم پارگی و سوراخ شدن و … بررسی و تعیین خواهد شد. محصولاتی که با متریال اولیه درجه یک و با کیفیت تولید شده اند، عمدتا مقاومت بسیار بالایی دارند.

از ترکیبات اولیه در تولید این محصولات می توان به پلی اتیلن سنگین و سبک اشاره نمود. یکی از مهمترین موارد متمایز کننده در این محصولات، بوی خوش و مطبوع آنها خواهد بود. اغلب محصولات درجه یک از بوی مناسبی برخوردار هستند. لذا استفاده از آنها در محل کار و محیط زندگی بسیار پیشنهاد می‌گردد. بسیاری از محصولات مانند کیسه‎‌های زباله صادراتی، و … با کیفیت و مقاومت بسیار بالا تولید و عرضه خواهند شد. از موارد استفاده از کیسه زباله‌های درجه یک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • منازل
  • ادارات
  • هتل‌ها
  • بیمارستانها
  • تالار و رستوران‌ها
  • سازمان ها و مراکز خصوصی

و مواردی از این قبیل. از دیگر خصوصیات بارز در محصولات درجه یک، می توان به وزن سبک آنها نیز اشاره نمود. همچنین کیسه های درجه یک از رنگ با کیفیت تری نیز برخوردار خواهند بود.

  • کیسه‎‌های زباله درجه دو یا سه

یکی دیگر از تولیدات بسیاری از برندها، تولید کیسه زباله با بازیافت بسیاری از زباله های پلاستیکی و … خواهد بود. در این صورت علاوه بر صرفه جویی در میزان مصرف انرژی، می توان به بهترین نحو از کالاهای پلاستیکی و غیره که آسیب های جدی را برای محیط زیست به همراه دارند، جلوگیری نمود. محصولات درجه دو و یا درجه سه مقاومت و کیفیت پایین تری را نسبت به محصولات درجه یک برخوردار خواهند بود. لذا استفاده از آنها برای برخی از مصارف، مانند :مصارف پزشکی و درمانگاهی پیشنهاد نمی گردد.

این محصولات در برابر پارگی و سوراخ شدن، مقاومت کمتری را در بر خواهند داشت. در گذشته کیسه‎‌های زباله ‌ی درجه دو و سه بد بو، دارای وزن سنگین و با رنگ نامناسب به بازار عرضه می شدند. اما امروزه شاهد تغییرات شگفت انگیزی در تولید این محصولات هستیم. از موارد استفاده و کاربردهای این دسته از محصولات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تالارها و هتل ها
  • ادارات و سازمان ها
  • مراکز تفریح مانند پارکها، شهربازی ها و …
  • استفاده برای تفکیک زباله در بسیاری از مراکز
  • فروشندگی ها، سوپر مارکتها، فست فودها و …

علاوه بر درجه بندی این کیسه‎‌ها برخی از عوامل دیگر نیز می توانند در کیفیت و مقاومت این کیسه ها موثر واقع گردند. در ادامه به ذکر برخی از آنها می پردازیم.

عوامل مهم در چالش مقاومت کیسه‌های زباله

معیاری برای تعیین میزان مقاومت کیسه زباله وجود دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • قابلیت کشسانی

بسیاری از این محصولات با قابلیت کشسانی مورد توجه افرادی که اقدام به تفکیک زباله می نمایند، قرار خواهد گرفت. قابلیت کشسانی در برخی از محصولات، فضای بیشتری را برای مصرف کننده در بر خواهد داشت. لذا نه تنها در مصرف کیسه زباله صرفه جویی خواهند نمود، بلکه در هزینه های افراد نیز صرفه جویی می گردد.

جمع بندی و نتیجه گیری

با توجه به مزایای استفاده از کیسه‎‌های زباله ی مقاوم و با کیفیت، افراد می توانند با مشخص کردن موارد استفاده ی خود از این محصولات، برای یک خرید هوشمندانه اقدام نمایند.

خرید اینترنتی یکی از راهکارهای ایده‌آل و مناسب برای تجربه ی یک خرید بی نظیر خواهد بود. در این نوع از خریدها، افراد به راحتی و با دریافت مشاوره از کارشناسان مربوطه، کالای مورد نظر خود را انتخاب و سپس با مناسبترین قیمت اقدام به ثبت سفارش خواهید نمود. پس از انجام ثبت سفارش، می توانید کالای مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و بسته بندی در محل تعیین شده دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *