شیلد محافظ صورت

شیلد چیست و چه مزایایی دارد؟

شیلد چیست و چه مزایایی دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای شیلد باما همراه باشید.

شیلد محافظ صورت

در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا، همگی درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا و اخبار پیرامون آن بودیم. در آن زمان، بهترین راه مبارزه با آن ویروس، ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال بود. حال اگر مجبور به خروج از خانه می‌شدیم شرایط چگونه بود؟ چگونه می‌توانستیم احتمال آلوده شدن به این ویروس خطرناک را به حداقل برسانیم؟ استفاده از چه لوازمی ما را در انجام هر چه بهتر این امر کمک می‌کردند؟

امروزه استفاده از ماسک و همراه داشتن ژل ضد عفونی کننده در حال حاضر در سطح جامعه جا افتاده است. اما با گذشت زمان و انجام تحقیقات هر چه بیشتر درباره این بیماری و ویروس، دانشمندان دریافتند که این ویروس از راه های دیگری نیز وارد بدن می‌شود که یکی از این راه ها چشم می‌باشد. از آنجایی که ماسک، تنها از سیستم تنفسی حفاظت می‌کند، استفاده کردن از وسیله ای به نام شیلد مطرح می‌شود. اما شیلد چیست و چه کاربردی دارد؟

شیلد چیست؟

شیلد یک کلمه انگلیسی (شیلد به انگلیسی: Shield) است و معنای آن در زبان فارسی، حائل و محافظ می‌باشد. از معنای ساده تر آن می‌توان به فاصله انداز میان دو شیء اشاره کرد. دقیقا همان کاری که پنجره خانه یا خودرو انجام می‌دهد و میان فضای داخل و خارج، فاصله ایجاد می‌کند.

در این میان، شیلد به عنوان وسیله ای که به عنوان حفاظت فردی بکار می‌رود، به شما معرفی می‌شود. شیلد های محافظ صورت، تا زیر چانه را پوشش می‌دهند و هنگام استفاده از آنها دیگر نیازی به زدن عینک های محافظ یا همان عینک های ایمنی نیست. در این شیلد ها کل صورت تا زیر چانه پوشش داده می‌شود. در هنگام استفاده از شیلد، دیگر هوای محیط به طور مستقیم به شما نخواهد خورد.

شیلد محافظ صورت برای کودکان یک صفحه شفاف است که برای محافظت از صورت کودکان در برابر ذرات، مایعات و سایر مواد خطرناک استفاده می‌شود. این سپر معمولاً از پلاستیک شفاف ساخته می‌شود و با استفاده از بندهای الاستیک یا هدبند روی سر کودک قرار می‌گیرد.

اجزا و مزایای شیلد چیست؟

شیلد های تولید شده، دارای یک هدگیر می‌باشند که با توجه به اندازه سر مصرف کننده، قابل تنظیم است. شیلد ها از نقطه اتصال به اندازه‌ی ۹۰ درجه قابل حرکت به بالا و پایین هستند. شیلد های دکتر اسکات با فرمولی خاص ساخته می‌شوند به همین دلیل محصولات تولید شده دارای سختی و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر محصولات هستند. از دیگر فواید آن نیز می‌توان به قابلیت انعطاف و شکل پذیری آن اشاره کرد.

  • ضد آب بودن
  • قابل شستشو
  • مقرون به صرفه بودن
  • انعطاف پذیر و شکل پذیر
  • ساخته شده با فرمولی خاص
  • قابل تنظیم با توجه به اندازه سر
  • قابلیت حرکت ۹۰ درجه به بالا و پایین
  • سختی و مقاومت بالاتر نسبت به دیگر محصولات

قابلیت شکل پذیری از آنجا دارای اهمیت است که شیلد باید شکل منحنی داشته باشد که دور تا دور صورت را بپوشاند. از دیگر ویژگی ها و فواید شیلد های تولید شده، قابلیت ضد آب بودن آنهاست. بر خلاف ماسک های یک بار مصرف، شیلد قابلیت شستشو دارد که می‌توان به طور مکرر از آن استفاده کرد و کاملا مقرون به صرفه  می‌باشد.

اجزا و فواید شیلد

اجزا و فواید شیلد محافظ صورت

مزایای شیلد های مخصوص کودکان

پس از همه گیری ویروس کرونا و وارد شدن این ویروس به سراسر دنیا، خیلی از اماکن عمومی از جمله مدارس تعطیل شدند. با گذشت زمان و ادامه دار شدن خانه نشینی مردم، کودکان آسیب های جدی تری نسبت به دیگر افراد جامعه دیدند. کم شدن ارتباط فیزیکی و بازی های کودکان با همسالان خود، این موضوع منجر به ایجاد آسیب های جدی در کودکان نسبت به دیگر افراد جامعه شد.

اما با رعایت پروتکل های های بهداشتی و بهره مندی از برخی اقلام مانند ماسک، شیلد کودکان و… می‌توان این ارتباط را در چارچوبی مشخص به حالت اول برگرداند. شیلد های طرحدار تولید شده دکتر اسکات کاملا اورجینال بوده و همچنین به دلیل درست شدن از مواد درجه یک، قابلیت ضد عفونی مکرر را دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *