دستکش یکبار مصرف

نحوه تشخیص دستکش یکبار مصرف مرغوب

دستکش یکبار مصرف مرغوب

چگونه دستکش یکبار مصرف مرغوب را تشخیص دهیم؟

دستکش هایی که امروزه تولید و به بازار عرضه می شوند، از تنوع بسیار بالایی در متریال تولیدی، اندازه، بسته بندی، کیفیت و مواردی از این قبیل، برخوردار خواهند بود. اغلب مصرف کنندگان با در نظر گرفتن مشاغل و موارد استفاده از این محصولات، اقدام به خرید و بهره برداری از آن ها خواهند نمود. اما راهکارهای مناسب برای شناخت کیفیت و مرغوبیت دستکش یکبار مصرف چیست؟ علاقمندان برای دریافت پاسخ این سوال می توانند به ادامه ی مطلب توجه نمایند.

توجه به مقاومت محصول

توجه به مقاومت دستکش یکبار مصرف

عوامل مهم در انتخاب دستکش یکبار مصرف مرغوب

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در تشخیص مرغوبیت این محصولات، توجه به مقاومت آن ها در برابر پارگی و همچنین نفوذ میکروب ها و باکتری ها خواهد بود. در بسیاری از موارد با ضد عفونی نمودن این دستکش ها، مقاومت آن ها کاهش یافته و در برابر نفوذ میکروب و باکتری عملکرد مناسبی نخواهند داشت. از جمله این دستکش ها می توان به دستکش وینیل ،نایلونی و … اشاره نمود. اما برخی از این دستکش ها قابلیت ضد عفونی با مواد ضد عفونی کننده را در بر خواهند داشت. از جمله این محصولات می توان به دستکش لاتکس اشاره نمود. مقاومت در برابر پارگی نیز از جمله عواملی می باشد که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. دستکش هایی مانند دستکش لاتکس و دستکش نیتریل دارای مقاومت قابل توجهی در برابر پارگی و سوراخ شدن دارند. لازم به ذکر است که دستکش جراحی نیز با برخورداری از متریال تولیدی منحصر بفرد، مقاومت قابل توجهی نسبت به پارگی، سوراخ شدن و همچنین استفاده از مواد ضد عفونی کننده خواهد داشت.

سهولت در استفاده

برای خرید دستکش مرغوب، باید به سهولت استفاده از آن نیز بسیار توجه نمود. محصولات مرغوب و با کیفیت،دارای حالت کشسانی فوق العاده مناسبی هستند که امکان استفاده برای کلیه اشخاص را فراهم خواهند نمود. در استفاده از برخی محصولات، تولید کننده اقدام به بهره برداری از برخی پودرها نموده است. در بسیاری از موارد افراد با استفاده از این دستکش ها به دلیل برخورداری از پودرها، دچار آسیب های پوستی شده اند. لذا در استفاده از این دستکش ها توجه به حساسیت و یا عدم حساسیت دست ها، بسیار قابل توجه خواهد بود.

ماندگاری قابل توجه

یکی دیگر از عوامل مرغوبیت کالا، مدت زمان استفاده از دستکش یکبار مصرف می باشد. اغلب زمان استفاده از این دستکش ها، طبق متریال تولیدی آن ها تعیین شده است. برای نمونه میزان زمان استفاده از دستکش های لاتکس ۱۶ ساعت و میزان زمان استفاده از دستکش های وینیل ۸ ساعت خواهد بود. البته بنا به فعالیت افراد نیز این ماندگاری تغییر خواهد نمود. در بسیاری از موارد که افراد با مواد شیمیایی و آلوده کار می کنند، باید در زمان کمتری اقدام به تعویض دستکش های خود نمایند.

برخورداری از استاندارد

سازمان استاندارد با تعیین میزان استفاده از مواد مناسب برای تهیه ی دستکش یکبار مصرف و همچنین بازرسی و تست این نوع از دستکش ها، اقدام به تایید مقاومت و سلامت آن ها خواهد نمود. دریافت این تاییدیه از سازمان استاندارد و همچنین دریافت مجوز از وزارت بهداشت برای تولید کننده و مصرف کننده بسیار حائز اهمیت می باشد.
در بسیاری از موارد افراد به اشتباه بر این تصور هستند که با استفاده از دستکش یکبار مصرف به مدت طولانی می توانند در برابر بسیاری از میکروب ها ایمن باشند. در استفاده از دستکش ها فقط مرغوبیت آن ها لازم و کافی نخواهد بود. بلکه علم استفاده ی درست از این محصولات نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. با استفاده ی درست از این محصولات می توان شاهد کیفیت بی نظیر آن ها نیز بود. برای نمونه برخی از دستکش ها که از مقاومت کمتری برخوردار هستند، انتخاب مناسبی برای فعالیت های حساس مانند جراحی نخواهند بود. همچنین قبل و بعد از استفاده از کلیه دستکش ها، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شوینده ی مناسب، بسیار مهم و ضروری می باشد. در بسیاری از فعالیت ها استفاده از دستکش یکبار مصرف ایده آل و مناسب، و در برخی از فعالیت های دیگر استفاده از آن ها نامناسب خواهد بود. انتخاب شایسته ی این نوع از محصولات علاوه بر مرغوبیت مناسب، کیفیت ایده آلی را نیز در بر خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *